PANNKAKOR & SÅPBUBBLOR

Imorgon är det sista februari och det är dags för oss tjejer att lägga sig när på knä och be om kärlek. Det fick jag lära mig idag via radion. Men återigen februari 2012 är soon over och kommer aldrig mer tillbaka, det är inte klokt vad tiden går snabbt. Snart är vi inne i mars månad, det var ju nyss nyårsafton? Eller? Mycket har hänt i mitt liv under februari. Fram och tillbaka. Bra och dåligt. Jag har jobbat mer än vanligt, jag har tagit truckkort (tro det eller ej?!?!?) Våren visade sina första fina dagar i helgen och ingen kunde vara lyckligare än jag för det. Jag behöver våren mer än vanligt detta året tror jag. Ljus och lite värme gör saker och ting lite lättare känns det som. Fick äran att tillbringa större delen av min helg med lilla söta Elvira! Jag hämtade henne och hennes lilla väska klockan tre på lördagen och vi åkte och handlade, sen åkte vi och hälsade på mormor och morfar och asterix för en fika. Efter det gick vi ut och blåste såpbubblor och gungade oss alldeles snurriga ute i det härliga vädret. Tuffare blev det framåt kvällen då jag skulle steka pannkakor samtidigt som jag skulle sätta på film, samtidigt som jag skulle hämta mer mjölk och samtidigt som jag skulle skära pannkakorna i mindre bitar, samtidigt som jag helst av allt skulle sitta jämte. Det var väl ungefär där som jag kände att jag kan tänka mig och vänta något år till med att skaffa barn. Men mysigt hade vi det. Tillslut var det dags för att borsta tänderna för att tandtrollen inte skulle besöka oss på natten. Elvira borstade mina och jag borstade henne. Efter ett försök från min sida om en godnattsaga om ett godisland somnade vi hand i hand i bäddsoffan. Söndagen blev tidig och jag försökte få ligga kvar och dra mig lite extra, Elvira sa okej då. Det gick tre minuter sen tyckte hon att jag vilat klart och det var dags att gå upp. Hon ville måla med målarfärg och ledsna ögon blev det när jag berättade att jag inte hade någon målarfärg. Men ögonen lös snabbt upp igen när hon kom på att det kanske fanns någonannan som hade målarfärg. Vi ringde och väckte en trött kille tidigt på morgonen för att fråga om målarfärg. Vi tre hade sedan en av de finaste söndagarna på länge. Picknick vid osbysjön, matade ankor, björnen sover, och bus i lekpark. Jag lever på den söndagen länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0