IT TAKES A FOOL TO REMAIN SANE

För vad hände med det funkiga racet?
En generation förlorad i takt.
Var det inte meningen att livet skulle vara mer än det här?
I denna kyss kommer jag ändra ditt lopp för min lycka.
Men släpp min hand och jag kommer att glida ut i sanden,
om du inte ger mig chansen, att bryta ner murar av attityd.
Jag begär ingenting av dig, inte ens din tacksamhet.
.
Och om du tycker att jag är konstig, kommer det aldrig göra mig ledsen.
Det är din rätt att skratta åt mig, och i min tur, min möjlighet att känna mig modig.
Eftersom förlöjligande är ingen skam
det är bara ett sätt att fördunklat hata,
det är bara ett sätt att gå rakryggad,
det är bara ett sätt att behålla förståndet.
.
Varje morgon såg jag henne gå av bussen,
den bilden försvinner aldrig.
Det är som en mångfärgad ögonblicksbild som fastnat i min hjärna.
Det höll mig lugn i några år, eftersom det dränerade mina rädslor.
Av att bli som de andra...
Som kom att bli olyckliga mödrar och fäder till olyckliga barn.
.
OCH VARFÖR DÅ?
för att de glömt hur det är att leka,
eller så är de rädda för att känna skam,
att ses konstig,
att ses galen,
att gå upp i vikt,
att ses som gay.
.
Det här är vad jag säger;
Det krävs en dåre för att behålla förståndet, det krävs en dåre för att behålla förståndet! Å, i denna värld helt täckt av skam.
Så ta detta med dig, i en mångfärgad jacka,
ta det som en jackpott,
knäppskalle,
strutta fram som en påfågel,
nailvarnish Arkansas,
i en glammig fjäderboa,
i knäpp frisyr,
färga håret i glödande rött och blått. 

.
DO! DO! DO!
Vad du vill göra,
tänk inte två gånger,
gör vad du måste göra,
gör, gör, gör
vad ditt hjärta bestämma vad du måste göra det är allt som finns att hitta.
För det krävs en dåre för att behålla förståndet.
Å i denna värld helt täckt i skam.
Det krävs en dåre för att behålla förståndet!!
.

HELL YEAH! Som jag sjungit med till denna, live, på radion i bilen, på uteställen nykter som berusad, jag var tio, elva år när den släpptes och som jag diggade den redan då. Men kanske aldrig förstod, vad den egentligen står för. Förrens nu! Vilken power! Fan vad bra du är Ola Salo! Ååå, jag har fått stå i publiken så många gånger och skrikit mig hes till just denna låten och till just det sista partiet i låten! DO DO DO DO....men insåg nyss att jag antagligen gjorde det för sista gången live med Ola och hans trogna publik förra sommaren. OHNOOO! (förövrigt, antagligen en kass översättning, men ett försök, bara jag förstår, hehe!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0