FUCK OUR ORDINARY LIVES

Jag vill berätta om mina senaste veckor. Veckor fullspäckade med äventyr, kärlek och värme. Jag åkte som tidigare nämt till stockholm en fredags eftermiddag för två veckor sedan. Det var så härligt att få andas storstad under en veckas tid. En vecka med distans från hemma, distans från tankar som just då knappt hade ett enda uppehåll. Mamma, lillasyster och pappa gjorde min vecka till guld. Vi simmade i tibble, besökte himlen därtill, lagade god mat, fikade på vetekatten, gick på mysigt 2hand på söder, tittade på film, gick rundor vid havet, och körde rundor i stockholm. Lunchade även med efterlängtad Malin och vi resonerar så lika på så lika plan och jag är så glad för den relation jag har med henne trots ibland flera månader utan kontakt. Efter en vecka var jag tvungen att bege mig hemåt igen och jag fick en liten medressenär lite spontant, lillasyster gjorde succe i passagerarsätet på vägen hem. På kvällen blev det avskedsmiddag för fina isa som begav sig till gran canaria för att göra ny karriär i utlandet. Vi var tjugo personer på sorello och vi åt och drack och skrattade oss trötta den natten. På lördagen var det kreativt i min lilla lägenhet då lisa jobbade med sitt projektarbete, lina och sebastian stod modeller. (snygga vänner jag har!) Vi höll på från morgon till sen kväll och hade riktigt roligt. Kvällen avslutade vi sedan ute hos allas våra vänner på ekudden, det blev mys, pingis och djupa diskussioner om hurvida man ska ha nedfält lock på toaletten eller inte. På söndagen sladdade jag med volvolina och vi kollade på fotboll i haganäs. Tillbringade senare hela eftermiddagen/kvällen i källaren som jag gillar mest. Veckan bestod senare av heltidsjobb på Strålfors och Lina kom till mig på onsdagen för att bosätta sig här tills i lördags. Vi hade så mysigt trots att vi gick om varandra med jobb så hann vi ändå med lite kvalitetstid och prat som bara hon och jag kan ha! Hon är verkligen en av de bästa den tjejen. På fredagen när vi alla slutat jobba satte vi oss i bilen och styrde mot Osby, jag lina rasmus och ida. Bowling stod på kvällens schema och jag var så speedad. Hade glömt hur jäkla roligt det är med bowling egentligen. Vi mötte upp Hanna och Nille och vi körde på bra bowling i en timme. Discobowling blev till knarkbowling när vi bad de ansvariga att först köra maskinen och när vi ändå var inne på det spåret så tog vi även far och son, och sen las palmas och so on. När nästa gäng kom in för att spela tyckte jag ana lite konstiga blickar när högtalarna pumpade ut narkotika! Hem åkte vi sedan och jag var så ivrig att berätta för pappa att jag vunnit så när han frågade hur det gått skrek jag, jag vann och jag fick FYRA STROKES!!!! Fick en konstig blick som gensvar och han sa att han hoppades att jag inte hade fått det. Så fel det kan bli! Vi avslutade iallafall vår roliga kväll hemma hos vårat gaypar kim & johan. Lördagen bestod av en lång sovmorgon senare begav jag och pappa oss ut till fina saknade vänner i långhult. Jag tog med mig Michaela, vi hämtade upp Rasmus och begav oss återigen till Osby, där fanns Hanna och Nille och väntade oss på Pulsen. Sist jag var där gick jag i femman och var på disco. Riktigt roligt att komma dit igen. Vi klingade lite på instrumenten som fanns i källaren sen åt vi god pizza och ritade roliga rita och vik teckningar. Jag skulle kunna hålla på hela natten så roligt det var, men larmet gick och vi var tvugna att packa ihop oss. Glad är jag som har vänner som uppskattar sådana kvällar ibland, kreativafton med bästa vänner utan alkohol! Igår söndag skjutsade jag och Rasmus pappa till Lönsboda, till kära farmor. Vi blev bjudna på god mat, farmors mat! Mmmm. Sedan tog vi bilen till Osby ishall där vi mötte Hanna, Nille, Alexandra och Adam. Jag skulle åka skridskor för första gången på flera hundra år. Jag hade för mig att jag var ganska bra och sådär. Tji fick jag när jag begav mig ut på isen med rangliga ben, kunde i princip bara åka när jag hade något/någon att hålla i. Nejfy, måste öva! Jag tröttnade iallafall då jag inte kunde, så jag och lillebror lämnade Osby för att styra bilen mot kusten. Vi åkte ner till havet för att andas lite skön och frisk luft, och det fick vi vill jag lova. Det blåste rejält vid havet, men det var vackert och skönt. Det var kallt så vi åkte sedan vidare in till Kristianstad för att se bio. Simon & ekarna blev det. Jag, Rasmus och pensionärerna var det. Vi kollade ärligt på våra biljetter en extra gång när salongens stolar fylldes med 60+are. Men vi var rätt! Filmen var bra, riktigt känslomässig men underbart vackert filmat. Jag och Rasmus avslutade sedan vår fina helg tillsammans hem i bilen med Håkan Hellström som sällskap hela vägen hem. De som varit med och gjort dessa två veckor för mig vet mycket väl vilka ni är och jag vill med dessa ord bara göra ett litet försök att beskriva hur mycket ni betyder för mig och gör för mig! Måndagslycklig idag och jag vet så många anledningar till varför! Ni förgyller mitt liv, jag vill förevigt bära era hjärtan i mitt!
.
Jag hoppas nu på fortsatta bra veckor framöver, men kan nästan känna mig garanterad detta i goda vänners lag! Lyssnar på bra fet musik ikväll och känner ett starkt sug efter utgång. Hanna?! Jag vet att du är bra fest! Kanske kan kommande helg leverera det jag idag mest av allt önskar. En ny stad, nya människor, dans och lite berusning! Vi får helt enkelt se vad du bjuder på snygging! :)

Kommentarer
Postat av: lina

TUTU <3

2012-02-08 @ 11:26:15
URL: http://linasvanberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0